Loading...

Resepi Sambal Kicap LAIN DARI LAIN

Resepi Sambal Kicap LAIN DARI LAIN - Hallo sahabat Kabar Islam 24 Jam, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Resepi Sambal Kicap LAIN DARI LAIN, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Loading...
Judul : Resepi Sambal Kicap LAIN DARI LAIN
link : Resepi Sambal Kicap LAIN DARI LAIN

Banyak Dicari


Resepi Sambal Kicap LAIN DARI LAIN

Loading...

Bahan-bahan

Cili padi 5-10 tangkai [mengikut kepedasan yang diinginkan]
5 ulas bawang putih
1 sudu gula pasir
1 sudu gula merah
Garam secukuprasa
Perasa [Ajinomoto, kalau suka]
Sedikit jus limau

Cara membuat sambal kicap

Goreng terlebih dahulu cilipadi bersama bawang putih tersebut sehingga kulit cilipadi nampak agak masak sedikit dan bawang putih nampak kekuningan, so bila tumbuk nanti cepat hancur dan sebati.
Tumbuk cilipadi, bawang putih tadi bersama gula pasir dan gula merah,garam dan perasa, dah siap tumbuk bolehlah tambahkan kicap manis dan sedikit jus limau.


Sedia untuk dihidang.


Demikianlah Artikel Resepi Sambal Kicap LAIN DARI LAIN

Sekianlah artikel Resepi Sambal Kicap LAIN DARI LAIN kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Resepi Sambal Kicap LAIN DARI LAIN dengan alamat link https://kabarislam24jam.blogspot.com/2016/11/resepi-sambal-kicap-lain-dari-lain.html
Loading...

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Resepi Sambal Kicap LAIN DARI LAIN"

Posting Komentar